Stránka 404, moje láska

aneb jak nebýt za suchara a neztratit zákazníka, i když on už ztracený je


Stránka 404 se na webu zákazníkovi objeví ve chvíli, kdy klikne na chybný, starý, prostě neplatný, odkaz nebo při psaní adresy webu udělá chybu.


V případě mého webu by to mohlo být například tento chybný odkaz: https://www.stepankavobornik.cz/povin-udaj. Správná adresa je totiž: https://www.stepankavobornik.cz/povinne-udaje. Kliknutím na první odkaz se dostanete právě na moji chybovou stránku 404.


K ČEMU TAKOVÁ STRÁNKA JE A PROČ JI NA WEBU MÍT?

Může se stát, že například smažeme nějakou stránku, na kterou jsme dřív dali odkaz v online článku nebo na sociálních sítích. Někdo na tento odkaz klikne a dostane se k nám na web, ale zároveň se k nám na web nedostane... většinou stránka 404 vypadá nějak takto

V lepším případě bude mít zákazník nahoře k dispozici menu webu a může se někam prokliknout, ale na většině webů si s informací, že je na stránce 404, musí vystačit.


A co se stane? Z takové stránky zákazník okamžitě odejde. Vsadím se, že to děláte i vy, když na stránku 404 narazíte a nevíte kam dál.


UKAŽTE SVOJI KREATIVITU A NEZTRAŤTE ZÁKAZNÍKA

Stránku 404 si na svém webu (většinou) můžete upravit podle svého. Pro inspiraci se můžete podívat na ukázky vtipných stránek 404. Zároveň si promyslete, kam chcete svého zákazníka dostat, když už se na vašem webu ztratil. Bude to úvodní stránka webu nebo stránka referencí či služeb? Nenechte zákazníka ztraceného příliš dlouho.

A když se u tvorby stránky 404 budete inspirovat již hotovým webem (například konkurence), tak pozor na autorská práva.

Nebojte se ukázat svou uvolněnou a vtipnou stránku, zákazníci to ocení a hlavně z webu neodejdou a ještě jim zlepšíte den :-)


Při tvorbě webu vždy zákazníkovi stránku 404 vytvářím... automaticky a zdarma, mám ji prostě ráda.



71 zobrazení